Vehicle Optimization Intelligent Control Energy Laboratory |
지도교수 | 한경석 |
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Hompage | https://sites.google.com/view/voice-lab | |
보유장비 - CarSim, CarMaker, MoRai 등 차량동역학 해석 SW - 드라이빙 시뮬레이터 기반 HILS 시스템 - Autonomie, AmeSim 등 파워트레인 모델링, 연/전비 검증 SW 연구실 특징 - 최적제어이론 기반 자율주행 판단 및 제어 기법 연구 - 게임이론, 머신러닝 알고리즘을 이용한 인간-로봇 상호작용 연구 - xEV 차량 모델링 및 커넥티드카 기술을 적용한 에너지 소모 최적화 기법 연구 - 최적제어와 인공지능 기술을 융합한 학습기반 제어 기술 개발 및 차량제어에 응용 주요연구논문 - An MPC Approximation Approach for Adaptive Cruise Control with Reduced Computational Complexity and Low Memory Footprint - Risk-informed Decision-making and Control Strategies for Autonomous Vehicles in Emergency Situations - State-constrained Lane Change Trajectory Planning for Emergency Steering on Slippery Roads - Hierarchical and Game-Theoretic Decision-Making for Connected and Automated Vehicles in Overtaking Scenarios - Data-driven Leading Vehicle Speed Forecast and its Application to Ecological Predictive Cruise Control |
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<주요 연구 분야>
자율주행 판단, 제어 알고리즘 |
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